Οι εγγραφές στο Robotakia Summer Camp 2024 συνεχίζονται!

Για αυτό το καλοκαίρι, ετοιμάσαμε για τους μαθητές μας, με πολλή αγάπη και κέφι, ένα μοναδικό Summer Camp!
Μάθε περισσότερα

Η ομάδα Robotakia_Gamers πήρε μέρος στον διαγωνισμό του Ανοιχτού Οργανισμού Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) με το έργο τους TRIV-ai-L, το οποίο το παρουσίασαν και στο Robotakia Festival 2024, που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο. Το θέμα του διαγωνισμού ήταν η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligent) και πώς αυτή μπορεί να είναι χρήσιμη στην καθημερινότητα. Έτσι, η ομάδας μας σκέφτηκε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στον τομέα της διασκέδασης και της ψυχαγωγίας!  

Εκπαιδευτικοί στόχοι:  

Κατανόηση του όρου Τεχνητή Νοημοσύνη: Ο όρος Τεχνητή Νοημοσύνη θα γίνει κατανοητός μέσω της υλοποίησης ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού, όπου  η ΤΝ θα έχει ρόλο συντονιστή, κριτή και θα αποτελεί και έναν από τους αντιπάλους του παιχνιδιού.  

Προγραμματιστικές δεξιότητες: Τα παιδιά θα κληθούν να σκεφτούν και να υλοποιήσουν ένα σύνθετο πρόγραμμα τόσο για το ηλεκτρονικό ζάρι του παιχνιδιού, όσο και για την ΤΝ, που θα έχει τον ρόλο του συντονιστή και του παίκτη. Θα έρθουν σε επαφή με δύο προγραμματιστικά περιβάλλοντα (stretch και MakeCode) κάνοντας δοκιμές και γνωρίζοντας σύνθετες δομές προγραμματισμού. 

Ανάπτυξη συνεργατικότητας: Χωρισμένοι σε ομάδες τα παιδιά θα φτιάξουν από κοινού μια μακέτα που θα αντιπροσωπεύει το επιτραπέζιο παιχνίδι και θα τη φιλοτεχνήσουν.  

Σύνδεση σχολικών γνώσεων με τις Νέες Τεχνολογίες: Μέσα από το έργο αυτό τα παιδιά θα κληθούν να συνδυάσουν γενικές γνώσεις που έχουν από το σχολικό περιβάλλον με τις Νέες Τεχνολογίες και να φτιάξουν ένα ψυχαγωγικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. 

Λειτουργικές προδιαγραφές: 

Σκοπός του project μας ήταν να φτιάξουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων, όπου ο βασικός παίκτης θα είναι ένα ρομποτάκι Μaqueen, το οποίο θα ελέγχεται με microbit. Οι παίκτες θα πρέπει να απαντούν σε ερωτήσεις μαθηματικών, φυσικής, ιστορίας, ρομποτικής και γεωγραφίας με ναι ή όχι. Το πρόγραμμα επιλέγει τυχαία μια από τις 5 κατηγορίες και ανάλογα την ηλικία που έχουν δηλώσει οι παίκτες, το chat gpt κάνει ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας. Αν απαντήσουν σωστά, το ρομπότ κινείται πάνω στο ταμπλό των ερωτήσεων μια θέση. Το ταμπλό αποτελείται από 18 πλακίδια και στόχος είναι το Maqueen να φτάσει στο τετράγωνο τερματισμού!  

Τεχνικές προδιαγραφές:  

Το πρόγραμμα έχει φτιαχτεί στη stretch 3.0. για τον συντονιστή του παιχνιδιού (AI), βάζοντας την επέκταση του chat gpt, και το πρόγραμμα για το ρομποτάκι – πιόνι στο ΜakeCode. Η επικοινωνία των δύο προγραμμάτων γίνεται με bluetooth. Στο βασικό πρόγραμμα της stretch έχουν δημιουργηθεί λίστες με τις κατηγορίες των ερωτήσεων, μεταβλητές που καθορίζουν κάθε φορά την ηλικία των παικτών, τον χρόνο του παιχνιδιού αλλά και μεταβλητές στις οποίες αποθηκεύονται κάθε φορά οι απαντήσεις, ώστε να γίνει ο έλεγχος από το chat gpt. Ακόμη, στο πρόγραμμα έχουν φτιαχτεί συναρτήσεις που στέλνουν εντολή στο makecode για τον έλεγχο και την κίνηση του ρομπότ. Το πρόγραμμα του MakeCode είναι αποθηκευμένο στο microbit και έτσι γίνεται κοινοποίηση των δεδομένων κάθε φορά από τη stretch. Αν η απάντηση που έχει δώσει ο παίκτης είναι σωστή, τότε δίνεται η εντολή κίνησης. Το πρόγραμμα αποθηκεύει σε μεταβλητή τη θέση που βρίσκεται κάθε φορά το ρομπότ και όταν φτάσει σε σημείο στροφής, τότε δίνει εντολή στο Maqueen να στρίψει δεξιά ή αριστερά.  

Εργαστήρια ρομποτικής

οι εγγραφές ξεκίνησαν

Εξ'
αποστάσεως