Οι εγγραφές στο Robotakia Summer Camp 2024 συνεχίζονται!

Για αυτό το καλοκαίρι, ετοιμάσαμε για τους μαθητές μας, με πολλή αγάπη και κέφι, ένα μοναδικό Summer Camp!
Μάθε περισσότερα

Η ομάδα Robotakia_Vision_Robots πήρε μέρος στον διαγωνισμό του Ανοιχτού Οργανισμού Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) με το έργο τους “Emotional Vision”, το οποίο το παρουσίασαν και στο Robotakia Festival 2024, που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο. Το θέμα του διαγωνισμού ήταν η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligent) και πώς αυτή μπορεί να είναι χρήσιμη στην καθημερινότητα.  

Οι μαθητές της προσχολικής θέλησαν να εκπαιδεύσουν μια μηχανή να αναγνωρίζει τη συναισθηματική τους κατάσταση και να προγραμματίσουν ένα ρομπότ, να τους φέρνει εκείνο που χρειάζονται, για να νιώσουν καλά! Και τα κατάφεραν! 

Εκπαιδευτικοί στόχοι:  

Στόχος του έργου ήταν να γίνει κατανοητός ο όρος Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) στα παιδιά του νηπιαγωγείου, υλοποιώντας ένα έργο που θα ενεργοποιούσε και θα ανέπτυσσε τον συναισθηματικό, λεκτικό και εμπειρικό τους κόσμο, με τη χρήση της τεχνολογίας.  

Το project έφερε τα παιδιά σε επαφή με τα έξι βασικά συναισθήματα. Μέσα από ένα παραμύθι, τα (προσωποποιημένα) συναισθήματα δίδαξαν τα παιδιά πως δεν υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα και πως το ένα δίνει νόημα στην ύπαρξη του άλλου. Τέλος, τα παιδιά με τη σειρά τους εκπαίδευσαν τους υπολογιστές να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα και μέσα από το STEM ανέπτυξαν την αλγοριθμική τους σκέψη και προγραμμάτισαν το ρομποτάκι τους να τους φέρνει εκείνο που χρειάζονται κάθε φορά. 

Λειτουργικές προδιαγραφές: 

Στο project αυτό, παρουσιάζουμε τα 6 βασικά συναισθήματα (χαρά, λύπη, φόβο, θυμό, έκπληξη, απέχθεια) που νιώθει ο άνθρωπος, μέσα από ένα παραμύθι. Στη συνέχεια, ο υπολογιστής αναγνωρίζει, μέσω της κάμεράς του, τη συναισθηματική κατάσταση των παιδιών, αναλύοντας τα χαρακτηριστικά τους προσώπου τους. Τέλος, επειδή είμαστε σύνθετες προσωπικότητες και μέσω της επαφής και της επικοινωνίας μπορούμε να αλλάζουμε συναισθηματική κατάσταση, κατασκευάσαμε μια αλγοριθμική μακέτα για το ρομποτάκι beebot, στο οποίο δώσαμε τον ρόλο να μας φέρνει αυτό που χρειαζόμαστε κάθε φορά, ανάλογα τη συναισθηματική μας κατάσταση. Για παράδειγμα: αν νιώθουμε χαρά, χρειαζόμαστε το αγαπημένο μας παιχνίδι για να παίξουμε με αυτό, ενώ αν νιώθουμε φόβο, χρειαζόμαστε την οικογένειά μας, ώστε να νιώσουμε ασφαλείς.    

Τεχνικές προδιαγραφές: 

Την προσομοίωση του παραμυθιού τη φτιάξαμε στη scratch jr. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο το pictobox, δημιουργήσαμε ένα πρόγραμμα με το οποίο εκπαιδεύσουμε τον υπολογιστή να αναγνωρίζει τη συναισθηματική μας κατάσταση και να καταλαβαίνει και αυτός τα 6 βασικά συναισθήματα που νιώθουμε, παρακολουθώντας τις εκφράσεις μας. 

Εργαστήρια ρομποτικής

οι εγγραφές ξεκίνησαν

Εξ'
αποστάσεως