Οι εγγραφές στο Robotakia Summer Camp 2024 συνεχίζονται!

Για αυτό το καλοκαίρι, ετοιμάσαμε για τους μαθητές μας, με πολλή αγάπη και κέφι, ένα μοναδικό Summer Camp!
Μάθε περισσότερα

Οι μαθητές των εξ’ αποστάσεως εργαστηρίων προγραμματισμός και τεχνητή νοημοσύνη με Scratch για μαθητές Γ’ και Δ’ Δημοτικού δημιούργησαν ένα project με θέμα την Οδήγηση στην Εθνική Οδό. 

Σενάριο 

Προγραμματίσαμε το παιχνίδι “Οδήγηση στην Εθνική Οδό” χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Scratch3. Στο παιχνίδι αυτό, ο παίκτης ελέγχει ένα αυτοκίνητο που κινείται στην εθνική οδό και προσπαθεί να αποφύγει τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Ο στόχος είναι να διανύσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση χωρίς να συγκρουστεί.  

Κατά την έναρξη του παιχνιδιού το αυτοκίνητο είναι ατρακάριστο, τοποθετημένο στο κάτω μέρος της οθόνης στη μεσαία λωρίδα. Η αρχική του ταχύτητα είναι 1 και όχι μηδέν γιατί χρησιμοποιούμε τη μεταβλητή της ταχύτητας σε διαίρεση και δεν επιτρέπεται να πάρει τιμή 0. Έχουμε 3 ζωές και το παιχνίδι διαρκεί 30 δευτερόλεπτα εκτός αν ο παίκτης τρακάρει νωρίτερα 3 φορές. 

Με τα βελάκια από το πληκτρολόγιο μας, μπορούμε να μετακινήσουμε το αυτοκίνητο δεξιά κι αριστερά προκειμένου να αποφύγουμε τα άλλα αυτοκίνητα. Αν το x γίνει 119 ακόμα κι αν πατάμε το δεξί βελάκι, το αυτοκίνητο δε μετατοπίζεται γιατί δεν του επιτρέπουμε να βγει από τον δρόμο. Αντίστοιχα, αν πατάμε το αριστερό βελάκι και το x γίνει -141, το αυτοκίνητο δε μετατοπίζεται. 

Κάθε φορά που τρακάρουμε το αντικείμενο μας, το αυτοκίνητο, αλλάζει ενδυμασία και φαίνεται όλο και πιο τρακαρισμένο και οι ζωές μειώνονται κατά ένα. Όταν οι ζωές μηδενιστούν, το παιχνίδι τερματίζει. Σε περίπτωση που περάσουν 30 δευτερόλεπτα και δεν έχουν μηδενιστεί οι ζωές τότε ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ! 

Εκπαιδευτικά Οφέλη 

Η ανάπτυξη και ο προγραμματισμός του παιχνιδιού “Οδήγηση στην Εθνική Οδό” με χρήση της εφαρμογής Scratch3 προσφέρει στους μαθητές πολυάριθμα εκπαιδευτικά οφέλη. Αυτά τα οφέλη περιλαμβάνουν την ανάπτυξη τεχνικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της λογικής σκέψης, καθώς και τη βαθύτερη κατανόηση της τεχνολογίας και της πληροφορικής. 

  1. Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Προγραμματισμού: 
  • Ασχολούνται με τον προγραμματισμό κινήσεων και τη λογική ελέγχου ροής (if-then-else) για την απόκριση των χαρακτήρων στις ενέργειες του παίκτη. 
  1. Λύση Προβλημάτων και Κριτική Σκέψη: 
  • Καθώς προγραμματίζουν το παιχνίδι, οι μαθητές αντιμετωπίζουν και επιλύουν προβλήματα, όπως η αποφυγή συγκρούσεων και η διαχείριση των ορίων της οθόνης. 
  • Η διαδικασία επίλυσης προβλημάτων ενισχύει την κριτική τους σκέψη και την ικανότητα ανάλυσης. 
  1. Κατανόηση Εννοιών Φυσικής και Μαθηματικών: 
  • Οι μαθητές χρησιμοποιούν μαθηματικές έννοιες όπως η συντεταγμένη θέση (x, y) και η ταχύτητα για να προγραμματίσουν την κίνηση των αυτοκινήτων. 
  • Κατανοούν τη σημασία της διαίρεσης και της αποφυγής μηδενικών τιμών σε υπολογισμούς ταχύτητας. 
  1. Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Σχεδίασης και Οπτικοποίησης: 
  • Οι μαθητές δημιουργούν και προσαρμόζουν τις ενδυμασίες των χαρακτήρων, όπως το αυτοκίνητο και τα γραφικά του περιβάλλοντος. 
  • Η αλλαγή ενδυμασίας του αυτοκινήτου σε περίπτωση σύγκρουσης διδάσκει τη σημασία της οπτικοποίησης της κατάστασης του αντικειμένου. 
  1. Δημιουργικότητα και Καινοτομία: 
  • Η σχεδίαση του παιχνιδιού δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να είναι δημιουργικοί και να καινοτομήσουν. 
  • Η ανάπτυξη ενός μοναδικού σεναρίου και η εφαρμογή του μέσω του προγραμματισμού ενθαρρύνει τη φαντασία τους. 
  1. Εισαγωγή στις Βασικές Αρχές του Παιχνιδιού και της Αλληλεπίδρασης: 
  • Οι μαθητές μαθαίνουν πώς να σχεδιάζουν παιχνίδια που είναι διασκεδαστικά και ελκυστικά για τους παίκτες. 
  • Κατανοούν τη σημασία των κανόνων και της ανατροφοδότησης (όπως οι ζωές και οι αλλαγές ενδυμασίας) για την εμπειρία του παίκτη. 

Εργαστήρια ρομποτικής

οι εγγραφές ξεκίνησαν

Εξ'
αποστάσεως