Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις

Συγκεντρώνουμε τις απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις σας, σε μία σελίδα! Ίσως η απάντηση που αναζητάτε δεν βρίσκεται παρακάτω. Θα χαρούμε να απαντήσουμε στο ερώτημά σας, μπορείτε να το υποβάλλετε μέσω της φόρμας επικοινωνίας.

Τι είναι η Εκπαιδευτική Ρομποτική;

Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο το οποίο αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική, τα παιδιά αφομοιώνουν έννοιες της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Πληροφορικής και γενικότερα των επιστημών, με έναν ευχάριστο, βιωματικό και αποτελεσματικό τρόπο.

Τα παιδιά δημιουργούν κατασκευές χρησιμοποιώντας δομικά υλικά της Lego. Οι κατασκευές αυτές, περιέχουν διάφορα μηχανικά μέρη, όπως γρανάζια, άξονες, ρόδες, τροχαλίες κ.α. Επιπλέον, περιέχουν αισθητήρες και κινητήρες, οι οποίοι συνδέονται σε μία κεντρική μονάδα. Η κεντρική μονάδα ελέγχει τους αισθητήρες και τους κινητήρες, αφού την προγραμματίσουν κατάλληλα τα παιδιά, μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Οι γλώσσες προγραμματισμού που χρησιμοποιούνται, όπως και όλα τα υπόλοιπα υλικά, είναι ειδικά σχεδιασμένες για την ηλικία τους.

Αν και αποτελούν μία εκπαιδευτική καινοτομία, τα προγράμματα εκπαιδευτικής ρομποτικής της Lego είναι ήδη δοκιμασμένα με απόλυτη επιτυχία σε τάξεις με παιδιά και εφήβους από 4 μέχρι 17 ετών.

Σε ποιες ηλικίες απευθύνεται η εκπαιδευτική ρομποτική;

Η εκπαιδευτική ρομποτική απευθύνεται σε παιδιά προ νηπίου μέχρι και μαθητές λυκείου. Στα Robotakia υπάρχουν έντεκα ετήσια επίπεδα, στα οποία τα παιδιά συμμετέχουν ανάλογα με την ηλικία τους και την εμπειρία τους στην ρομποτική.

Τα πρώτα δύο ετήσια επίπεδα, απευθύνονται σε παιδιά προ νηπίου και νηπιαγωγείου. Ξεκινώντας τα παιδιά συμμετέχουν στο πρώτο εισαγωγικό επίπεδο και την επόμενη χρονιά, στο επίπεδο των προχωρημένων. Στο πρώτο επίπεδο τα παιδιά ξεκινάνε με κατασκευές πολύ απλών μηχανών με τα “μεγάλα” τουβλάκια της Lego, τα Lego Duplo. Αφού εξοικειωθούν με τις κατασκευές, τα παιδιά από το 10ο εργαστήριο συνδέουν τις κατασκευές τους με ένα “έξυπνο τουβλάκι” (hub) και έναν κινητήρα. Χρησιμοποιώντας το tablet, δίνουν κίνηση στην κατασκευή τους με 2-3 εντολές-εικονίδια τις οποίες βάζουν στη σειρά και έτσι δημιουργούν τα πρώτα τους προγράμματα! Σταδιακά, στις κατασκευές χρησιμοποιούνται και μικρότερα τουβλάκια, και τα παιδιά προετοιμάζονται για το επόμενο επίπεδο. Στο επίπεδο των προχωρημένων, τα παιδιά χρησιμοποιούν μόνο τα μικρά τουβλάκια ενώ θα συνδέσουν στις κατασκευές τους αισθητήρα!

Προχωρώντας στο δημοτικό, τα έξι επόμενα επίπεδα είναι επίσης οργανωμένα σε διετίες, όπου το πρώτο έτος της διετίας είναι εισαγωγικό  και το δεύτερο είναι προχωρημένο. Σε κάθε διετία, κάτι αλλάζει σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη διετία, το υλικό, η γλώσσα προγραμματισμού ή και τα δύο! Έτσι τα παιδιά, με μικρά και σταθερά βήματα ξεκινάνε από πολύ απλές κατασκευές και προγράμματα και καταλήγουν σε εντυπωσιακά σύνθετα projects! Στην πρώτη διετία χρησιμοποιούν το Lego WeDo 2.0, στην δεύτερη διετία το Lego Spike, την γλώσσα προγραμματισμού scratch και το Micro:bit, ενώ στην τρίτη διετία χρησιμοποιούν και το Lego MindStorms EV3, καθώς και τις γλώσσες προγραμματισμού MakeCode και την EV3-G.

Στο Γυμνάσιο τα παιδιά προχωράνε ακόμη περισσότερο προγραμματίζοντας σε text-based γλώσσες προγραμματισμού, όπως η Python, C και App Inventor ενώ παράλληλα εμβαθύνουν στις ηλεκτρονικές κατασκευές υλοποιώντας projects με Microbit, Arduino και Raspberry Pi!

Ποια είναι τα οφέλη της εκπαιδευτικής ρομποτικής;

Η εκπαιδευτική ρομποτική βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τις επιστημονικές έννοιες που διδάσκονται στο σχολείο. Λειτουργεί δηλαδή ως καταλύτης, που επιταχύνει τη διαδικασία της μάθησης. Επιπλέον, είναι μία εξαιρετικά ψυχαγωγική και δημιουργική δραστηριότητα, έτσι τα παιδιά χτίζουν την πεποίθηση ότι η μελέτη των θετικών επιστημών είναι συναρπαστική!

Τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες, και έτσι αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες και πνεύμα συνεργασίας. Χρησιμοποιούν ταυτόχρονα το μυαλό τους και τα χέρια τους, αναπτύσσοντας έτσι τις νοητικές και κινητικές τους δεξιότητες. Ολοκληρώνουν έργα (projects) τα οποία και παρουσιάζουν, αναπτύσσοντας τις ικανότητές τους στην οργάνωση, στην επίλυση προβλημάτων και στην επικοινωνία.

Επιπλέον μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής αναπτύσσονται κι άλλες κρίσιμες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες όπως:

Αυτοπεποίθηση – αυτοεκτίμηση (επίτευξη στόχων, θετική ανατροφοδότηση)
Ορθολογική και κριτική σκέψη (σχεδίαση, συναρμολόγηση, προγραμματισμός, δοκιμή, αξιολόγηση)
Καινοτομία – Έρευνα (νέες ιδέες για κατασκευές και project, επίλυση προβλημάτων).
Δημιουργικότητα και φαντασία
Δεξιότητες επικοινωνίας (συνεργασία στην ομάδα)
Αντίληψη και παρατηρητικότητα (εύρεση και διαχείριση σφαλμάτων)

Από πόσα παιδιά αποτελείται το κάθε τμήμα;

Τα τμήματα είναι ολιγομελή. Τα τμήματα δημοτικού και γυμνασίου αποτελούνται από έξι έως δέκα παιδιά. Τα τμήματα για παιδιά 4-6 ετών αποτελούνται από τέσσερα έως οκτώ παιδιά. Τα παιδιά εργάζονται ομαδικά, χωρισμένα σε ομάδες των δύο παιδιών. Ειδικά την περίοδο των προληπτικών μέτρων για COVID-19 τα παιδιά κάθονται ένα ανά θρανίο με ατομικό εξοπλισμό, σε αποστάσεις μεγαλύτερες του 1.5 μέτρου, μέχρι 7 παιδιά ανά τμήμα.

Πόσες φορές την εβδομάδα γίνεται το μάθημα και με τι διάρκεια;

Στα τμήματα δημοτικού και γυμνασίου, κάθε κύκλος εργαστηρίων αποτελείται από εργαστήρια με διάρκεια μίας ώρας και τριάντα λεπτών, τα οποία πραγματοποιούνται μία φορά την εβδομάδα.

Στα τμήματα για παιδιά 4-6 ετών, κάθε κύκλος εργαστηρίων αποτελείται από εργαστήρια με διάρκεια μίας ώρας, τα οποία πραγματοποιούνται μία φορά την εβδομάδα.

Θα χρειάζεται να προετοιμάζεται το παιδί για το μάθημα;

Δεν δίνονται υποχρεωτικές ργασίες για το σπίτι, ούτε χρειάζεται το παιδί να ασχοληθεί πέρα από την ώρα του εργαστηρίου για να παρακολουθήσει τον κάθε κύκλο μαθημάτων. Εξαίρεση αποτελούν οι διαγωνιστικές ομάδες, εκεί τα παιδιά εργάζονται πάνω σε projects με στόχο την συμμετοχή και διάκριση σε έναν διαγωνισμό ρομποτικής. Σε αυτή την περίπτωση, τα παιδιά μπορεί να χρειαστεί να μελετήσουν επιπλέον υλικό, ή/και να αναλάβουν σχετικές με το project εργασίες, όπως συγγραφή οδηγιών, παρουσιάσεων κ.α.  σε χρόνο εκτός του μαθήματος.

Τι υλικά χρησιμοποιούνται στην εκπαιδευτική ρομποτική; Χρειάζεται να αγοράσω κάτι;

Στα μαθήματα χρησιμοποιούνται υλικά της σειράς Lego Education και  laptops/tablets για τον προγραμματισμό τους. Παρέχουμε στους μαθητές όλα όσα χρειάζονται για το μάθημα, δεν χρειάζεται να αγοράσετε τίποτα επιπλέον.

Εάν το παιδί χάσει κάποιο εργαστήριο;

Στα Robotakia καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια προκειμένου το παιδί να αναπληρώσει το χαμένο εργαστήριο. Σε περίπτωση απουσίας, το παιδί μπορεί να έρθει σε επόμενη ημέρα εφόσον διεξάγεται το ίδιο εργαστήριο και υπάρχει διαθέσιμη θέση. Εάν δεν είναι διαθέσιμο το ίδιο εργαστήριο επόμενη ημέρα, τότε το παιδί μπορεί να κάνει αναπλήρωση σε περιόδους Πάσχα, Χριστουγέννων και καλοκαιριού τις οποίες ανακοινώνουμε έγκαιρα, ή ακόμη και σε επόμενο κύκλο. Η αναπλήρωση του εργαστηρίου είναι μία δωρεάν παροχή προς τους μαθητές μας, δεν χρεώνεται. Τα δίδακτρα υπολογίζονται με την εγγραφή του παιδιού στο τμήμα και όχι με τις παρουσίες στα εργαστήρια. Τυχόν απουσίες που δεν κατέστη δυνατόν να αναπληρωθούν, δεν συμψηφίζονται με μελλοντικά δίδακτρα.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο